این داستان: کنتور التراسونیک وطنی

/ شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ / بدون دیدگاه / در Farahome - IoT - آلتراسونیک / توسط

این داستان: کنتور التراسونیک وطنی

داستان از اونجا شروع شد که برادرای فرمانبر و تیم خوبشون که قبلا بصورت پروژه ای و تحت عنوان فراجهش برای کنتورسازای دیگه کار میکردن یک روز متوجه شدن تا وقتی کنتور کنتور مکانیکی باشه، هیچکدوم از این پروژه های بهبودسازی نمیتونه مشکلات این کنتورا رو حل کنه. حالا هر چقدر شما رو این کنتورا کار کن، لاگر بساز بذار روش، هوشمندش کن. کنتور کنتور مکانیکیه و کم دقت و با عمر مفید خیلی پایین. پس باید چیکار میکردن؟ اونا میدونستن که نسل جدید کنتورا، کنتورای التراسونیک ان و تکنولوژی ساخت بالایی دارن و همینجوری نمیشه ساختشون. باید براش برنامه داشت و وقت و سرمایه گذاشت. این بود که رفتن از شتبادهنده شریف جذب سرمایه کردن و یه شرکت تاسیس کردن بنام فرا جهش ویرا (SEPTECH) تا برنامه ساخت کنتور التراسونیک رو خیلی منظم جلو ببرن و بعد از سه سال تلاش شبانه روزی و غلبه بر انواع و اقسام مشکلات تونستن داخل کشور این کنتورا رو تولید کنن. البته تو این مدت اونا فقط کنتور نساختن بلکه تونستن یه اپلیکیشن رو هم توسعه بدن تا باهاش بتونن دیتای کنتورا رو نمایش بدن. اما چطوری تونستن اینکارو بکنن؟ شاید باورتون نشه ولی اونا جزو اولین شرکتهایی تو ایران بودن که اینترنت اشیاء کار میکردن. با توسعه بردای اینترنت اشیاء رو بستر لوراون (LoRaWAN) و ان بی آی او تی (NB-IoT) و همینطور وای فای (Wi-Fi)، فرمانبرا و تیم خوبشون توستن این ارتباط رو برقرار کنن.

تا اینجا فهمیدیم که تیم سپتک رو سه تا حوزه کار کردن تا بتونن اون چیزی رو که میخوان ایجاد کنن. اول ساخت و تولید کنتورای التراسونیک دوم ماژولای اینترنت اشیاء و سوم توسعه اپلیکیشن فراهوم.

کنتور التراسونیک

چیزی که الان شما به عنوان گجت هوشمند سپتک مشاهده میکنین مجموعه همه ایناس. این گجتا اولین کنتورایی تو دنیا هستن که براش اپلیکیشن نوشته شده و اونموقع که این ایده به ذهن برادرای فرمانبر رسید هیچ شرکتی همچین کاری نکرده بود. هر چند هنوزم همچین چیزی مرسوم نشده. سال 2017 سپتک به عنوان استارتاپ برگزیده اتاق بازرگانی … به نمایشگاه فناوری جیتکس Gitex دوبی اعزام میشه. در این نمایشگاه گجت هوشمند سپتک خیلی مورد استقبال غول فناوری چین قرار می گیره و طی نامه نگاری هایی این موضوع بصورت رسمی اعلام میشه. حتا کار به مذاکرات اسکایپی هم کشیده میشه تا اینکه تحریمای تازه از راه میرسه و باعث میشه این مذاکرات همونجا متوقف بشه. اواخر سال 97 محصول تیم سپتک بعنوان یکی از پنج محصول برگزیده برای استفاده در برج فناوری طرشت متعلق به دانشگاه صنعتی شریف انتخاب میشه. تیرماه 98 هم تیم فرا جهش ویرا با ارائه محصول کنتور هوشمند اپلیکیشن سپتک به عنوان استارتاپ برگزیده در بخش ICT انتخاب میشه و مقام اول رو کسب میکنه.

شاید باورکردنی نباشه ولی این محصول مشابه خارجی که همه قابلیت هاشو پوشش بده نداره! و باورنکردنی تر از اون اینه که توسط یه استارتاپ ایرانی تولید شده. تیمی که به معنای واقعی کلمه استارتاپ هستن و تونستن با توسعه این محصول نیازهای متفاوتی رو در بخش های مختلف رفع کنن.

نوشته های مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.