سیستم مدیریت آب

/ اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸ / بدون دیدگاه / در IoT - آب / توسط

سیستم مدیریت آب به سرعت در حال متحول شدن است

 

شهرداری های محلی در سراسر ایالات متحده در حال تعویض کنتورهای آب آنالوگ با کنتورهای هوشمند هستند. استاندارد قبلی دستگاه های آنالوگ، نیاز به یک قرائت خوان داشت تا بصورت فیزیکی از کنتور بازدید و میزان مصرف را قرائت کند.
طبق گزارش سازمان محیط زیست ایلات متحده (EPA)، حداقل 36 کشور از سال 2013 با کمبود آب مواجه شده اند و این نشان می دهد مدیریت آب مؤثر و حفاظت از آن در سراسر دنیا مهم تر از همیشه است. انتقال از سیستم سنتی به کنتورهای هوشمند می تواند شهرها و روستاها را با عصر جدید همگام سازد.

طبق گفته Water Online، در شهر فرسنو(Fresno) ایالت کالیفرنیای آمریکا، پس از یک سال استفاده از کنتورهای هوشمند، مصرف آب با کاهش 27 درصدی روبرو شده است!

مزایای آب هوشمند

در بسیاری از شهرهای جهان، شهرداری ها متولی عرضه آب به شهروندان هستند. امروزه این سازمان ها به دلیل بهره بردن از قابلیت های پیشرفته در زمینه مدیریت استفاده از آب، به استفاده از کنتورهای هوشمند روی می آورند. اغلب کنتورهای کنونی مستعد سرقت آب هستند و حفره تکنولوژیکی دارند که امکان استفاده از آب بدون پرداخت هزینه را فراهم می کنند زیرا که دقت خوانش این کنتورها با خطای زیادی همراه است.

آب سخت، رسوبات داخل آب و فرسودگی و اصطکاک باعث کاهش دقت و صحت کنتورهای آب در طول زمان می شود.
از طرفی ارتقا به کنتور آب هوشمند باعث صدور صورتحساب دقیق تر می شود که به نوبه خود می تواند درآمد شرکت های آبفا را افزایش دهد.

هم اکنون شهرهای زیادی در سراسر ایالات متحده در حال استفاده از کنتورهای هوشمند هستند تا از خودکارسازی جمع آوری داده های مصرف آب منتفع بشوند.

دو دلیل مهم برای این کار می توان ذکر کرد. اولا این یک جریان دائمی اطلاعات مربوط به مصرف آب ایجاد می کند که این می تواند روندهای مصرف آب را شناسایی کند. و این روندها کمک می کند تا تشخیص نشت و لوله های معیوب هر چه سریعتر انجام شود. این موجب صرفه جویی در وقت و انرژی شهر برای پیدا کردن مشکل و همچنین هزینه ها برای مشترکین می شود زیرا آنها ناکارایی در استفاده از آب خود را در می یابند که می تواند ابزار ارتباطی خیلی خوبی باشد.

دومین دلیل عمده برای کنتورهای آب هوشمند، قابل مشاهده بودن اطلاعات مصرف برای مشترکین خواهد بود. شناخت الگوها و روندهای استفاده از آب، می تواند به مدیریت مصرف مشترکین کمک کند.

نوشته های مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.