اندازه‌گیری هوشمند آب ، دری بسوی جهان فرصت هاست

/ تیر ۲۶, ۱۳۹۸ / بدون دیدگاه / در IoT - آب / توسط

اندازه‌گیری هوشمند آب ، دری بسوی جهان فرصت هاست

 

کنتور آب آلتراسونیک هوشمند دقت را بهبود می بخشد و کیفیت داده های مصرف را افزایش می دهد

از مزایای اصلی این کنتور، دقت فوق العاده آن است.
برخلاف همتای مکانیکی اش، دقت بالای خود را در طول عمر حفظ می کند.
این باعث تضمین کیفیت بهتر داده های مصرف و صدور قبوض صحیح می گردد که باز هم به نوبه خود باعث افزایش درآمدهای شما می شود.
این کنتور قادر است اطلاعات دقیقی از داده های مصرف مشترکین به شما بدهد تا بتوانید در مورد عملیات اجرایی خود آگاهانه تصمیمات بگیرید.

خواندن موثرتر کنتور

با راه اندازی یک سیستم قرائت هوشمند، نیاز به قرائت دستی کنتورها که نیازمند دسترسی فیزیکی به کنتور و یا قرائت توسط خود مشترک و اطلاع آن به شما می باشد، اگر نگوییم حذف می شود ولی به حداقل می رسد.
در نتیجه، شما بطور چشمگیری زمان و هزینه های مربوط به قرائت کنتورها را کاهش می دهید. اساسا این شما را قادر می سازد تا با منابع کمتر، کار بیشتری انجام دهید.

اندازه‌گیری هوشمند آب اتلاف آب را به حداقل می رساند

تشخیص سریع و مشخص کردن محل نشت و ترکیدگی، کلید کاهش آب بدون درآمد است. با انجام این کار صرفه جویی فراوانی هم در بخش مصرف آب و هم در بخش هزینه ها می شود و مزاحمت برای مشترکین به حداقل می رسد.
اتلاف آب می تواند بطور قابل ملاحظه ای از طریق نظارت بر نشت آب و هشدارها از طریق کنتور کاهش یابد.
علاوه بر آن، با داده های منظمی که از قرائت هوشمند کنتور بدست می آید، شرکت ها قادر خواهند بود با بدست آوردن روزانه تعادل آب و تجزیه کردن حجم آب عرضه شده به بخش های کوچکتر و مقایسه نمو آنها با مصرف واقعی، نشت ها را در شبکه شناسایی کنند.
داده های کنتور هوشمند بعنوان مثال دمای آب، به شما این امکان را می دهد تا ریسک نشتی های مربوط به آسیب های یخ زدگی را بهتر ارزیابی کنید تا بتوانید به موقع از وقوع آنها جلوگیری کنید.

بهبود خدمات مشترکین

با دریافت اطلاعات مصرف در بازه های زمانی کوتاهتر، شما می توانید تعداد خدمات حضوری برای حل مشکلات و یا رسیدگی به نقض مقررات را کاهش دهید. زیرا داده های بهنگام و بروز شده کنتور هم اکنون در دسترس شما هستند.
شما قادر خواهید بود خدمات بهتر و سریع تری را برای مشترکینی که با شما تماس می گیرند ارائه دهید. زیرا شما از وضعیت شبکه توزیع خود مطلع هستید. همچنین می توانید خدمات پیشرفته تری را به مشترکین خود عرضه کنید از جمله اینکه آنها را نسبت به مصرف خودشان مطلع سازید تا بتوانند مصرف خود را مدیریت کنند.

اطلاع‌رسانی فوری از موارد غیرمجاز

با اطلاعات بیشتر شما می توانید سریع تر و متمرکز تر به هر گونه بی نظمی که ممکن است رخ دهد، واکنش نشان دهید.
اطلاعیه های فوری و هشدارهایی که از سوی کنتورهای موجود شبکه توزیع ارسال می شود شما را قادر می سازد در ارتباط با وقایع غیرمنتظره مانند تلاش برای دستکاری و یا جریان معکوس، واکنش به موقع نشان دهید و به سرعت اقدامات لازم را برای جلوگیری از از دست رفتن درآمد و حفاظت از شبکه و مشترکین خود انجام دهید.
به دنبال پیشرفت های فناوری در سال های اخیر، مزیت های این سیستم صرفا کنتورهای هوشمند و داده های مصرفی نیست، بلکه سفارشی سازی و افزودن سایر دستگاه های هوشمند به شبکه توزیع است مانند سنسورهایی که می توانند اطلاعات دقیقی را درباره پارامترهای دیگر از جمله کیفیت آب و یا دما ارائه دهند.

یک توافق کلی وجود دارد که داده های منظم کنتور، می تواند بخش بزرگی از چالش های صنعت را رفع کند زیرا این داده ها می توانند شفافیت را بالا ببرند، هم در بخش عملیات شرکت های آبفا و هم در بخش شبکه توزیع. با این حال این داده ها وقتی ارزشمند می شوند که از آنها استفاده نمایید.
این سیستم پتانسیل بسیار بالایی برای سرمایه گذاری شرکت های آبفا دارد و ارزش های فراوانی را برای شما به ارمغان می آورد.
برای بهره مندی از این ارزش ها همین امروز اقدام کنید!

نوشته های مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.