آینده کنتورهای هوشمند

/ بهمن ۱۳, ۱۳۹۷ / بدون دیدگاه / در IoT / توسط

آینده کنتورهای هوشمند

 

کنتور آب هوشمند سه مزیت عمده ارائه می دهد:

مزیت اول یک سیستم اندازه گیری آب مبتنی بر شبکه اتخاذ می کند. شبکه خط لوله را در هر لحظه و بطور آنی نظارت می کند و به سرعت محل خرابی را برای تجزیه تحلیل نشتی مشخص می کند. به لطف این مزیت، میزان هدر رفت آب می تواند کاهش یابد.
مزیت دوم اینکه کاربران اغلب در مورد اختلالات ناشی از تخمین دستی نادرست و یا تقسیم ناعادلانه قبوض شکایت دارند. قرائت اتوماتیک کنتور به طور موثر تمام این مسائل را حل می کند و باعث کاهش شکایت کاربران و بهبود کیفیت خدمات می گردد.
و اما سومین مزیت این است که بطور آنی می تواند اطلاعات را گزارش دهد. اطلاعات مربوط به آب، مانند کیفیت، فشار و درجه حرارت، می تواند به طور دقیق و بصری برای افزایش ظرفیت های سودمندی آب، مدیریت شود.

اندازه گیری دقیق (یا اندازه گیری هوشمند) یکی از محبوب ترین حوزه های اینترنت اشیاست. قرائت از راه دور مصرف انرژی (آب، گاز، برق) و به طور کلی، اندازه گیری از راه دور هر پارامتر موجود در یک ماشین، در یک اتاق، محیط داخلی و یا در فضای باز.
اینترنت اشیا با بهینه سازی جمع آوری اطلاعات از راه دور، در زمان و پول صرفه جویی می کند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل این داده ها، امکان شناسایی مشکلات یا ناهنجاری ها را فراهم می کند که پیشگیری از آنها به طور قابل توجهی فرایندهای عملیاتی را بهبود می بخشد.
سنجش هوشمند: جمع آوری اطلاعات از راه دور بوسیله سنسورهای IoT، بطور آنی و بدون دخالت های انسانی.
اقدامات را انجام دهید: اقدامات مناسب در مورد تقلب یا تشخیص رفتار غیر طبیعی انجام دهید. یا به سادگی گزارش ها، صورتحساب ها یا فاکتورها را بر اساس اطلاعات پردازش شده تولید کنید.
یک سنسور برای هر اندازه گیری: بهترین سنسورها را برای اندازه گیری انتخاب کنید. برای مثال LoRa-WAN، WiFi یا سنسورهای NB-IOT
پردازش داده پیشرفته: پیکربندی و محاسبه خودکار داده های روزانه، هفتگی و ماهانه. محاسبه شاخص و مصارف. ادغام داده ها براساس سنسورهای فردی یا در عملیات شامل چند سنسور.
گزارش های سفارشی و داشبورد: داشبورد خود را پیکربندی کنید و گزارشهای خود را در وب، تلفن همراه یا بصورت PDF / CSV در صندوق ورودی مشاهده کنید.
هشدار دهنده در هنگام خطر: تشخیص هوشمند نشت آب و گاز و ترکیدگی لوله

بر اساس تحلیل شرکت Frost & Sullivan، انتظار می رود نصب کنتورهای آب هوشمند از 13.8 میلیون واحد در سال 2017 به 82.1 میلیون واحد در سال 2026 برسد.
کشورهایی که تحت تاثیر فشار آب قرار دارند پیشرو تغییر کنتورهای آب سنتی(مکانیکی) به کنتورهای آب هوشمند هستند. حتی دولت ها در سرتاسر جهان سیاست هایی را برای افزایش اثربخشی شبکه های آب خود برای مدیریت سطوح مصرف وضع می کنند.
چین بخاطر گسترش سریع شهرنشینی، توسعه شهر هوشمند و سیاست های مطلوب، سریع ترین بازار رو به رشد را دارد. این تقاضای بازار فرصت های رشد برای کنتورهای هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) را فراهم کرده است که به نوبه خود کل اکوسیستم زیرساخت اندازه گیری را متحول کرده است.
آمریکای شمالی نیز به دلیل تمرکز بر کاهش تلفات آب خود و اتخاذ صورتحساب هوشمند تقاضای زیادی را تجربه می کند.

نوشته های مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.