کنتور اب

/ اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۸ / ۲ دیدگاه / در آب - کنتور / توسط

کنتور اب و کمی تامل!

سابقهٔ ساخت کنتور اب در  ایران به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد. در طی این پنجاه سال این کنتورها با همان مکانیسم و با همان تکنولوژی قدیمی تولید می شوند همانند خدابیامرز خودروی پیکان که تولیدکننده اش دست بردارش نبود.
نیک می دانیم که دغدغه همه شرکت های آب و فاضلاب کشور این است که بتوانند این کنتورها را با کنتورهایی با دقت و طول عمر بالاتر و درصد خطای کمتر تعویض نمایند. اما این را هم می دانیم و مسئولین شرکت های آبفا از همه بهتر می دانند که در زمینه مدیریت و بهره‌وری سیستم‌های آبی در کجای جهان قرار داریم.

عدم پاسداری و صیانت جدی از آب عرضه شده به شهروندان به دلایل مختلفی مثل نقص قوانین، پایین بودن فرهنگ مصرف آب، نبود آگاهی همگانی نسبت به وضعیتی که در آن قرار داریم و محدودیت هایی که در بخش آب با آن روبرو هستیم، در منطقه ای با اقلیم ایران بیانگر همین مسئله است.

سالیان سال است که کشورهای پر آبی مثل ژاپن، انگلیس، آمریکا و … سیستم تصفیه فاضلاب و استفاده دوباره از آن برای مقاصد غیر آشامیدنی را اجرا کرده اند و بسیاری از آنها قوانین سختگیرانه ای را برای برخورد با دست درازی بسوی منابع آبی وضع کرده اند.
همچنین در چند سال اخیر سازمان و شرکت های عرضه کننده آب که عموما شهرداری ها هستند طرح های #هوشمندسازی و استفاده از کنتورهای دقت بالا و هوشمند را آغاز کرده اند تا هم هزینه ها را کاهش و درآمدها را افزایش دهند و هم فرهنگ مصرف آب را بهبود ببخشند.

کنتورهای آب برخلاف کنتورهای برق و گاز به دلیل قیمت نازل آب در اغلب کشورها، تکنولوژی ساخت پایین تر و قدیمی تری داشته اند و نسبت به سیستم هوشمندسازی که در شبکه برق و انرژی اجرا می شده است برکنار مانده اند.
اما امروزه می بینیم با پیشرفت تکنولوژی و ساخت کنتورهای آب آلتراسونیک هوشمند با طول عمر باتری بالا و دقتی به مراتب بالاتر از کنتورهای مکانیکی موجود، در بخش آب نیز شهرهای جهان یکی یکی دارند هوشمند می شوند و ما باز از قافله عقب مانده ایم.
این در حالی است که ایران و کشورهایی چون ایران باید در این زمینه پیشرو باشند چرا که منابع آب محدودتری دارند و تنش آبی در آنها بالاتر است.
بگذریم…

نوشته های مرتبط
۲ دیدگاه
  1. مهدي

    سلام قیمت کنتور اب دیجتال برای تفکیک اب مشترک یک مجتمع٣۶ واحدی چقدر تمام می شود ؟ لطفا کلیه عزینه های مربوطه را مرقوم بفرمایید .ضمنا ایا امکان مشاهده کلیه مصارف برای مدیر مجتمع وجود دارد ؟ ایا امکان صدور قبض برای هر فرد به صورت داخلی وجود دارد؟ایا فروش و نصب در شهرستان وارایه خدمات برای شما میسر است؟

    1. بهروز حاتمی

      سلام جناب مهدی
      بله امکان مشاهده کلیه مصارف برای مدیر ساختمان می باشد ولی گفتن این نکته ضروری است که فقط به دلایل رعایت مسائل حریم خصوصی مصرف دوره ای در اختیار مدیر ساختمان قرار می گیرد و مصرف لحظه ای را فقط خود مشترک می تواند رویت نماید. امکان صدور قبض در صورت استفاده از محصولات سپتک بنا به درخواست مدیر ساختمان درون اپلیکیشن به صورت اتوماتیک می باشد و قبض های مربوط به شارژ ساختمان و… توسط مدیر در داخل اپلیکیشن صادر می شود. سپتک محصولات را در تمام استان های کشور به فروش می رساند همچنین نصب و پشتیبانی آن را بر عهده می گیرد. بحث های مربوط به هزینه ها و قبمت را با واحد فروش تماس بگیرید یا منتظر بمانید ما حتما با شما تماس خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.