خداحافظی با کنتور های آب مکانیکی

/ اسفند ۲۳, ۱۳۹۷ / بدون دیدگاه / در کنتور - گجت / توسط

خداحافظی با کنتورهای مکانیکی

 

کنتورهای آب مکانیکی علاوه بر ایجاد افت فشار، به علت وجود قطعات مکانیکی به مرور زمان مستهلک شده و از دقت خارج می‌‌شود. در مقابل به علت عدم وجود هر گونه بخش مکانیکی متحرک، کنتور های  آب التراسونیک تحت تاثیر سایش و فرسودگی قرار نمی‌گیرند و از این‌رو نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارند.

همچنین به دلیل وجود مسیر صاف و مستقیم و نداشتن مکانیسم مکانیکی افت فشار بسیار ناچیزی ایجاد می‌‌کند و در طی سالیانی که استفاده می‌شود دقت بالای خود را حفظ می‌‌کند.
تکنولوژی التراسونیک مزایای زیادی را نسبت به تکنولوژی مکانیکی ایجاد می‌‌کند. از آن جمله می‌توان به محاسبه دقیق مصرف آب و حذف انحرافات اندازه‌گیری ناشی از شن و ماسه، ذرات معلق یا حفره های هوا اشاره کرد.

همچنین هوا در خطوط لوله اندازه‌گیری نمی‌شود و بنابراین خطاها و نیز امکان دستکاری خوانش کنتور را حذف می‌کند.
این کنتور به‌ویژه برای مصارف خانگی طراحی شده است که در آن کنتورهای آب معمولی به علت جامدات در آب، نگهداری و تعمیرات بالا، خرابکاری‌های مغناطیسی یا ناتوانی در تشخیص نشت، از کار افتاده است.
کنتورهای آب التراسونیک عموما دارای استاندارد PN16 (تحمل فشار تا 16 بار) و همچنین استاندارد IP68 هستند که موجب می‌شود این کنتورها در برابر آب مقاوم باشند. اندازه‌گیری دقیق مصرف آب و قابلیت هوشمندسازی با استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن از جمله WIFI و NB-IoT و LoRaWAN از دیگر مزایای کنتورهای آب التراسونیک است.

هوشمند شدن کنتورهای آب التراسونیک، اطلاعات بیشتری شامل میزان دبی عبوری و اطلاعات مصرف گذشته را برای کاربر فراهم می‌کند.

نوشته های مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.